Translate

sobota 12. srpna 2017

léto 2017-cyklo okruh-Lhenice-Holašovice-Kuklov-Lhenice-31,5 km

A je tady další cyklovýlet, který jsme tentokrát předem plánovali:-)
Autem jsme se přesunuli do jihočeské vesnice Lhenice.
V půl třetí už jsme seděli na kolech a po cyklostezce jeli směrem do Holašovic.
Holašovicemi jsme kdysi dávno projížděli, ale bohužel pozdě večer a všechno už bylo zavřené a vesnice spala:-)
Už tehdy jsem ale vyřkla přání, že bych se sem chtěla ještě jednou podívat, a tak když jsme se v tomto kraji letos pohybovali, tak bylo jasné, kam si výlet uděláme.
Manžel naplánoval moc hezký okruh a jelo se.
Z Lhenic do Holašovic je to 11 km, ale počítejte s kopečky...jsme na Šumavě:-)

Do Holašovic jsme přijeli kolem půl čtvrté a kola jsme nechali hned u infocentra, abychom je nemuseli tahat sebou. Vesnici jsme si tak mohli v klidu projít a já mohla fotit. Je to slast pro oko. Všechna stavení upravená, čistá a ta atmosféra...přijdete si tu jako v jiném světě.
V místní hospůdce jsme ochutnali holašovické koláčky a dobrou ledovou kávu a moje kroky dál vedly do místní keramické dílny. Tu jsem si nemohla nechat ujít:-)




..měla jsem dovoleno fotit, a tak jsem toho náležitě využila.
Dílna je spojena s prodejem a my měli možnost vidět pracovat hned tři zaměstnance-nebo možná majitele:-)
trochu jsem jim záviděla, jak má každý na starost určitý úkon, když si vemu, že já na to všechno jsem v dílně sama:-)
Kdybychom tu nebyli na kolech, tak si hned něco odvezu...takhle si to budu muset vyrobit zase sama:-)
Od majitelky jsem zjišťovala, jestli prodávají keramiku jen zde nebo ji ještě někam vozí, tak prý jen zde. No neni divu, když my vjeli do vesnice, tak z ní akorát odjížděly dva autobusy s japonskými turisty:-)




..když jsem se pokochala, opět jsme nasedli na kola a jeli dál z Holašovic do Kuklova.
Kuklov úplně v plánu nebyl, někde jsme na trase udělali chybu, ale zase né tak zásadní:-)
Krajina zde je božská a ty kopečky taky..ufff

..na této dovolené jsem přelouskala knihu od Otčenáška - "Když v ráji pršelo" a pak téměř stejnou krajinou projížděla na kole a myslela na ty hrdiny, co se zde rozhodli žít a čelit nástrahám přírody a počasí...
my na štěstí měli krásně:-)

..jak už jsem psala, Kuklov nás trochu zaskočil, nebyl tak úplně v plánu, ale o to bylo příjemnějsí, že jsme tu vyjeli z lesa, najeli na silnici a po ní už jeli jen z kopce asi 8 km až do Lhenic-našeho cíle.
Časově to bylo akorát.

Do Lhenic jsme přijeli po půl sedmé večer a v nohách měli 31,5 km.
Tak jestli brouzdáte někde po jižních Čechách, tak určitě tento kraj doporučuji s delší zastávkou v Holašovicích...stojí to za to:-)
Mějte krásné léto
Pavla


Žádné komentáře:

Okomentovat